Pagini

miercuri, 19 februarie 2014

Cum alegem medicul ginecolog?

Ai aflat ca esti insarcinata? Sau planifici asta? Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa alegi un ginecolog care te va consilia pe perioda planning-ului, va urmari sarcina si te va asista la nastere.
 
Alegerea trebuie facuta cu grija, fiind mai bine ca monitorizarea/urmarirea sarcinii sa se faca de un singur medic.
 
Iata cateva aspecte pe care le poti avea in vedere atunci cand alegi medicul ginecolog:
 
1.      Referinte/recomandari de la personae pe care le consideri de incredere si experienta profesionala
 
2.      Daca doctorul la care te-ai gandit lucreaza la o clinica privata asigura-te ca asista la nasteri (clinica e dotata cu o maternitate functionala, sau medicul lucreaza si intr-un spital de stat). De ce va spun asta? Pentru ca eu am avut surpriza neplacuta ca in saptamana 20 de sarcina sa aflu ca doctorita care ma monitoriza  nu asista la nasteri pentru ca lucra la o clinica privata ce nu avea sala de nasteri. Nu inteleg de ce a trebuit sa intreb eu, nici prin cap nu mi-a trecut ca cineva care nu asista nasteri ar putea monitoriza o sarcina. In saptamana 20 imi spunea sa stau linistita ca imi recomanda ea pe altcineva cu care sa nasc, dar ea poate sa ma monitorizeze in continuare, ce rost are sa merg sa stau la cozi prin spitale? Corect ar fi fost sa imi spuna de la inceput si sa aleg eu daca vreau sa imi monitorizeze sarcina in aceste conditii. Toate astea veneau de la o doctorita de care am fost multumita pana atunci.
 
3.      Un alt aspect este cel al spitalului/clinicii unde lucreaza. Intr-o clinica privata, nasterea poate fi costisitoare chiar si cu abonament. Va trebui sa alegeti intre confortul si curatenia din spitalele private si sectia de neonatologie a spitalelor de stat. Cele mai multe spitale private chiar daca au o sectie de neonatologie, vor trimite bebelusul cu salvarea, la un spital de stat in caz de urgenta (din lipsa de dotari sau personal pe partea de neonatologie), asta inseamna ca se vor pierde minute pretioase pana bebe va primi interventiile necesare. In spitalele de stat in schimb riscati sa il luati pe bebe acasa cu infectii virale.
 
 
4.      Poti lua in considerare si daca doctorul face personal ecografiile, sau doar le interpreteaza.  Una e sa citeasca  3 randuri pe o foaie, reprezentand concluziile altcuiva si alta cand il vede personal pe bebe in burtica si il poate examina din ce unghi doreste, face cate si ce masuratori vrea si trage propriile concluzii. In plus, e posibil sa te trimita in alta parte (alta clinica/spital) spentru ecografie, dupa care va trebui sa revii pentru interpretare. Asa vei face multe drumuri in plus pentru o ecografie.
 
5.      Daca doctorul este foarte aglomerat e posibil sa fie grabit la consultatii, sa nu iti dea informatii cand le soliciti, in plus, o sa obtii programari foarte greu, o sa astepti foarte mult pe holuri etc.
 
6.      Nici distanta dintre casa si cabinetul/spitalul unde vei merge la consultatii nu e de neglijat, deoarece spre sfarsitul sarcinii va trebui sa mergi la controale saptamanale.
 
7.      Un aspect mai putin important, insa care poate fi luat in calcul este daca doctorul tau lucreaza in mediul universitar (nu neaparat profesor, poate fi si asistent). Poate fi un avantaj  deoarece, sunt la curent cu tot ce e nou in domeniu, sunt obligati prin munca lor (sa faca studii, cercetari, sa participe la conferinte si congrese internationale, schimburi de experienta si practica in strainatate etc.)
 
8.      Nu in ultimul rand, este foarte important sa te simti confortabil cu alegera facuta, sa poti avea incredere in medicul tau.
 
9.      Si ca sa fim siguri, de ce sa nu cautam un pic si pe internet parerile altor paciente.
 
Acestea sunt criteriile pe care eu le-am avut in vedere, voi puteti sa tineti cont doar ce cele care vi se par potrivite. O sa va rog sa imi spuneti si voi daca v-ati gandit si la altele, pentru a completa lista.  Un alt articol pe aceasta tema: cum-gasim-ginecologul-potrivit

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu