Pagini

sâmbătă, 8 martie 2014

Jocuri educative

Lui Vladut ii plac foarte mult jocurile educative, are un vocabular bogat, desi abia a implinit 2 ani. Vorbeste in propozitie si cred ca datoram asta mai mult faptului ca ne jucam non stop. Nu stie inca sa numere, (nici macar nu vrea sa incerce) nu stie nici culorile (mai recunoaste cate una, dar mai rar). Literele le cunoaste prin asociere: litera mama, litera tata, litera Gabriel etc
 
Vreau sa va prezint niste joculete foarte dragute care pe noi ne-au distrat si invatat multe lucruri, in acelsi timp.
 
Cel mai interesant mi s-a parut jocul cu autocolante reutilizabile. E foarte bun pentru invatarea obiectelor din casa, camerelor, activitati si asocierea activitatilor cu o anumita camera.
 
 
Jocul are mai multe planse pe care sunt reprezentate o camera de baie, o sufragerie, un dormitor, un parc si bucatarie, include si un numar egal de planse cu autocolante (fara adeziv), pentru mobilarea fiecarei camere, inclusiv copii care desfasoara diverse activitati, cum ar fi spalatul dintilor, spalatul pe cap, gatitul, mancatul etc.Va spun sincer ca si mie imi place sa ma joc cu el.

E inebunit si dupa cartonase educative cu obiecte sau animale si puzzle-urile cu meserii (3-5 piese).
 
Puzzle-urile de lemn pentru invatarea formelor se numara si ele printre favoritele lui Vladut, ii plac mai mult cele care au si desene sub forme, ca sa le poata descoperi :)
 
 
Un alt joc de lemn care ne-a invatat partile corpului si piesele vestimentare, e cel de tipul: imbraca baiatul sau fetita (eu pe asta l-am cumparat de la bamboo cu vreo 12 lei, au jucarii de lemn mai ieftine ca in librarii).
 
Puzzle-uri de asociere a animalelor cu hrana lor sau mediul in care traiesc sau de tipul: zi/noapte, tanar/batran, sus/jos, mare/mic etc.
 
 
Ne mai plac mult masinutele alea de plastic cu suruburi, pe care trebuie sa le montezi si demontezi cu surubelnita, l-a invatat bunicul cum se numeste fiecare piesa si imi spunea mie: caroserie, sasiu, ax, bena etc, multe din ele nici eu nu le stiam :)))
 
Trusa de doctor, unelte, galeata cu mop si matura sunt si ele in top pentru ca ne plac jocurile de rol: de-a doctorul, bucatarul, soferul, gradinarul, constructor etc. Se spune ca jocurile de rol sunt importante pentru constientizarea propriului eu si pentru a invata sa faca diferenta intre fictiune si realitate.
 
 
Tablita cu litere si cifre in schimb nu prea I-a trezit interesul, o lasam deoparte pentru moment.

Ne mai plac vehiculele, garajele, animalele in miniatura si ghiozdanelele, dar nu intra la categoria educative, iar cu astea ii place sa se joace singur, imi e asa drag cand il aud din bucatarie cum chicoteste si vorbeste singurel. Copiii vosrti vorbesc cand se joaca singuri?

De un timp in coace mi se pare ca are prea multe jucarii si cateodata nu stie ce sa aleaga, in plus, mi le imprastie in toata casa. Cum le adun cum intoarce sacii cu fundul in sus pe podea, nu cred ca jucariile alea stau in saci sau dulap mai mult de 15 minute dupa ce le strang.

L-am invatat sa le stranga singur dupa ce termina si nu protesteaza, le strange, problema e ca ii place putin prea mult sa le stranga si dupa ce termina, le imprastie din nou ca sa le mai stranga o data si tot asa.

Am incercat sa ma abtin, sa nu ii mai cumpar jucarii, dar am esuat lamentabil si oricum primeste cate ceva de fiecare data cand vine cineva in vizita. Am stabilit totusi o regula pentru mine si vizitatori: am spus nu jucariilor voluminoase (gen corturi cu bile, casute, magazine, balansoare etc.)
 
Foarte multe lucruri am invatat si din carticele, dar din lipsa timpului o sa las asta pentru o postare viitoare.
 
Voi cu ce va jucati? Daca vreti sa facem schimb de jucarii, sa le imprumutati pe ale noastre, sau poate chiar sa facem un grup/club de joaca al copiilor, noi suntem deschisi si asteptam cu drag propuneri. 

3 comentarii:

  1. In weekend ma dau pe net doar pe telefon, cand doarnme odrasla din doatre, asa ca te-am citit,dar n-am avut vreme sa scriu aici. Desi-mi doream. :)
    O fac acum: puzzle-uri de lemn avem si noi si le iubeste maxim. Singura problema a mea acum este ca le face pe toate in maxim 10 minute si apoi gata..trece rapid la altceva. Poate i le-am luat eu prea devreme..si deja e plictisit de ele..Nu stiu. (le are de prin toamna,adica avea cam 22luni). Oricum revine la ele in mod constant. Mai ales la cele cu litere, caci este fan.
    Apoi: mare fan litere. Avem puzzle-uri cu litere si numere. Dealtfel asa le-a si invatat. Nu stie alfabetul (adica nu-l "recita":)... habar n-are ordinea lor); dar recunoaste fiecare litera plus numerele de la 1 la 10. Numara cam pana la 4 corect, apoi pe sarite:) Nu ma agit, o numara el cand i-o veni cheful:P
    Imi plac alea cu asocierea animal-hrana, de unde le ai?, am tot cautat si n-am gasit... Eu i-am desenat pe cartonase, dar la lipsa mea de talent o sa bulversez copilul, asa ca mi-as dori sa le cumpar de undeva...
    El se mai joaca mult la tabla. Avem pe aia de la Ikea si este mare fan al ei.Coloreaza in legea lui si iti spune ca a desenat un avion, uite elicea, uite pilotul:))ma rog, din astea, mi se pare foarte haios ca isi lasa imaginatia sa zboare si intru mereu in jocul lui si-l incurajez.
    Chiar mi-ai dat o idee, sa mai scriu si eu despre ce jucarii au fost utile pentru noi/el.
    Da, vorbeste cand se joaca singur. Mult.Imagineaza povesti, inventeaza personaje sau personajele sunt diverse plusuri de prin camera..sau chiar el si alti copii din parc devin eroii povestilor inventate:)
    Sunt atat de dragutzi si de amuzanti la varsta asta!! :) Nu stiu ce-o sa fie mai tarziu, dar acum e tare frumos:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Puzzle-ul ala cu animalele si hrana l-am luat de pe net de pe emag, am vazut si in carturesti, dar la un pret astronomic.

    Povesti si personaje, deja jocuri asa elaborate? Sta bine la capitolul imaginatie si creativitate Andreiul vostru :)


    Vladut e mai mult tentat sa scrie pe pereti cu carioca si pe canapea :))

    Ii dau voie sa scrie pe parchet ca se sterge repede cu servetelele umede, dar de ceva timp nu mai e satisfacut de parchet si de pe perete nu se ia, chiar daca e lavabil.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, la imaginatie clar sta bine:) Chiar am ramas masca si eu si taica-su, cand a inceput sa fabuleze si sa spuna ce-a facut el in parc intr-o dimineata de sambata..II povestea lui tati cum a venti o fetita si el i-a dat o masinuta si fetita a facut o prajitura din nisip etc-etc.. Faza e ca EU fusesem cu el in parc si nimic din ce povestea nu era adevarat:)))))
    Uneori ma si sperie:P

    RăspundețiȘtergere