Pagini

sâmbătă, 22 martie 2014

Marea, izvor de sanatate

Ca destinatie de vacanta pentru vara lui 2014 va propun marea, o cura de terapie naturala  si in acelasi timp distractie pentru cei mici, in timp ce pentru cei mari va reprezenta o oaza de relaxare.
 
Indiferent daca alegeti un concediu in tara, la Marea Neagra, sau in strainatate, efectele benefice asupra starii de sanatate a copiilor sunt vizibile imediat (mai ales pentru copiii de pana la 2 ani).
 
1.     Mersul pe nisipul ud este foarte sanatos, ajuta copilul sa calce corect. Medicii ortopezi recomanda mersul pe nisip atat ca tratament adjuvant pentru deformarile de mers, spre exemplu pentru ameliorarea platfusului, cat si copiilor sanatosi, pentru formarea corecta a mersului.
 
2.     Aerosolii marini naturali sunt de semenea recomandati atat pentru copiii sanatosi cat si in afectiunile respiratorii (cum ar fi bronsiolitele, rinitele).
 
3.      Soarele de dimineata si seara ajuta dezvoltarea armonioasa a sistemului osos al copilului, fixand vitamina D, contribuind astfel la asimilarea calciului si prevenirea rahitismului.
 
4.      Apa de mare are efecte antiinflamatorii, in timp ce joaca in apa si plimbarile prin apa pana la glezne tonifica musculatura si imbunatateste circulatia.
 
5.      Marea ofera intotdeauna distractie celor mici, prin simpla prezenta a nisipului. Cu cateva  jucarii de nisip si o galetusa cu apa, veti avea parte de momente de relaxare nepretuite, iar ca bonus veti fi rasplatiti cu zambetul copiilor vostri.
 
Efectele benefice ale mediului marin se cunosc inca din antichitate, iar grecii, egiptenii, indienii si chinejii foloseau apa marina atat ca tratament, cat si pentru intarirea sistemului imunitar.
 
Exista totusi anumite cazuri in care marea este contraindicata, cum ar fi: insufcienta cardiaca, hipertensiunea arteriala, sau anumite boli ale rinichilor.
 
In vara lui 2013 am ales litoralul romanesc, deoarece Vladut nu ar fi suportat prea bine un drum cu masina pana in Grecia (cu avionul nu ne permiteam). Nu mi-a parut rau, chiar am hotarat ca o sa mai merg pe litoralul romanesc. Am ales Eforie nord pentru plaja mai fina si am preferat sa inchiriem (la un pret accesibil) un apartament de 2 camere cu bucatarie (mofturici si nu ar fi mancat la restaurant, asa ca i-am preparat eu mancarea acolo).
 
Ne-am cazat la Rimhaus Residence (insa sunt sigura ca exista si multe altele) am stat in apartamentul zugravit cu galben si verde, in poze nu apare bucataria, insa cand am fost noi aveau, pe langa frigider si aragaz, bufet, cratiti si vesela. In apartament se pot caza 4 adulti si 2 copii, puteti incerca si sa negociati.
 
Apartamentul a fost exact asa cum ne-am droit: utilat, simplu si nou, curat si foarte spatios. Gazda foarte amabila ne-a pus la dispozitie si un patut, asa incat nu am fost nevoiti sa il luam pe al nostru.
 
Singurul dezavantaj fata de un hotel a fost faptul ca apartamentele erau departe de plaja si nu ne-a trecut prin minte sa luam caruciorul, asa ca, mai mergeam si cu masina la plaja. Oricum, datorita vremii capricioase, am mers la plaja si in alte statiuni. Pana la urma vremea a fost ideala pentru Vladut, apa marii era calda inca, iar soarele deloc puternic, a plouat o singura zi.
 
A fost o vacanta frumoasa, Vladut inca isi aminteste si imi spune ca vrea la mare, anul asta o sa il trimit doar cu tati, ca baietii, pentru ca in luna mai il asteptam pe fratiorul lui.
 
Mie mi s-a parut ca l-a si ajutat, nu a mai racit de cand ne-am intors si parca nu mai calca stramb (a fost diagnosticat cu talus valgus pe la 8 luni).

3 comentarii:

  1. Total de acord ca marea-i benefica. Slava cerului, eu is mare fan mare, as putea sa ma mut si sa stau pe plaja luni de zile fara sa ma plictisesc:)). Si noi am fost, de 2 ori in prima vara a lui Andrei (avea 7 luni, iar a doua oara 9 luni); de 2 ori si anul trecut. Anul trecut a fost muuult mai misto, caci era mai maricel (1 an si vreo 8 luni) si facea tot felul de chestii care ii placeau... Si, da, are si acum amintiri...pescarusii, valurile, nisipul, piscina cu cars..si cand il intreb daca mai vrea chiuie un "dadadada...a mare!" :)
    Vacanta placuta celor doi si nastere usoara tie:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu nu eram fan mare pana anul trecut (preferam sa hoinaresc prin orase pana la epuizare), dar vazandu-l pe Vladut, ne-a placut si noua foarte mult, ne-am relaxat si nici nu am avut timp sa ne plictisim. Vacanta placuta si voua! :)

    RăspundețiȘtergere