Pagini

marți, 3 iunie 2014

Cea mai buna mama pentru copilul tau!

In primul rand as vrea sa incep prin a spune ca nu cred ca exista mame rele sau mai putin bune. E adevarat insa, ca nasterea nu te face neaparat mama. Asa cum exista femei care au nascut, dar nu sunt mame (nu pot fi, nu vor, sau poate pur si simplu nu simt asta si isi abandoneaza copiii), la fel exista si femei care nu au nascut, insa sunt mame exceptionale. Toate mamele sunt mame bune! 
 
Tocmai de aceea nu inteleg de ce unele femei se considera mame mai bune pentru simplul fapt ca au nascut natural, au alaptat mai mult, au stat mai mult acasa cu copiii, i-au dat la cresa in loc sa ii lase cu o bona (sau invers).
 
De ce sa ii criticam pe ceilalti fara sa cunoastem circumstantele, sau chiar daca le cunoastem, ce ne da acest drept? Dragele mele mamici perfecte, stiu ca voi nu gresiti niciodata, in timp ce eu o fac mereu si ca voi le stiti pe toate, in timp ce eu incerc sa invat. Am un mesaj pentru voi: eu nu va judec si nu o sa va caut ciobul din ochi niciodata si cred sincer ca ne invidiati pe noi cele "mai putin bune", altfel nu imi explic sicanarea zilnica din partea voastra .
 
Vreau sa stiti ca, nu m-am considerat niciodata mai putin femeie, sau mai putin curajoasa pentru faptul ca am nascut prin cezariana, asa cum stiu si ca m-am straduit cat am putut mai bine sa il alaptez pe Vlad (si am facut-o atat cat am putut), in ciuda tuturor conferintelor tampite care spun ca nu exista sa nu poti alapta. Din cauza tuturor prostiilor debitate pe internet am fost acuzata in mod constant ca nu am vrut sa il alaptez pe Vlad. Da, pe Vlad nu am vrut, dar pe Radu vreau, pare foarte logic nu? Bebelusii sunt diferiti, asa cum spunea si Vio, unii sunt mai macaciosi, altii mai putin, tot asa si noi mamele suntem diferite, chiar e nevoie de etichete?  
 

De ce criticati doamnelor alegerile facute de altii?  Eu cred ca nu exista o reteta de parenting, toti me straduim si pentru ca nu suntem 2 oameni la fel, tocmai de aceea si alegerile vor fi diferite. Ceea ce mie si copilului meu ni se potriveste poate fi o alegere nefericita pentru altcineva. Nu exista un singur mod de a creste copiii bine.
 
Desigur ca nu exista mama care sa nu fi avut cel putin o data indoieli ca a procedat in cel mai bun mod, insa tocmai asta o face o mama buna, faptul ca analizeaza si cantareste in permanenta toate alternativele.

Tu, mama mai putin buna, uita-te in ochii copilului tau si spune-mi ca dragostea lui nu te face perfecta.

Ieri cand Radu plangea, iar eu mancam, Vlad a venit la mine si mi-a spus "Mami, ia-l pe Radu in brate", apoi tot cand plangea a fugit la el in camera si cand s-a intors tinea strans cu manutele lui micute si sincere de copil, doua zornaitori pe care a inceput sa le scuture deasupra lui Radu, apoi i le-a oferit: "Ia Radu! Ia, ia". Momente ca acestea imi dau certitudinea zi de zi ca sunt o mama buna.

Asa ca, oricine, orice ti-ar spune, tu sa stii ca esti cea mai buna mama pentru copilul tau!

6 comentarii:

  1. Ai foarte mare dreptate, cand vine vorba de copii, alaptat sau diversificare se nasc o gramada de conflicte intre mamici si multe judeca fara sa cunoasca. La urma urmei, fiecare mamă vrea ce-i mai bun pentru puiuțul ei, indiferent cum îl naște, dacă îl alăptează. Important e ca ei să fie fericiți și sănătoși.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa cred si eu, Andreea: sanatosi si fericiti! Multumesc pentru comentariu.

      Ștergere
  2. Mai nasol e cand vine cate-o acuza si dinspre cate-un cadru medical...eu am avut parte de asa ceva...adica s-a gasit o pediatra, desteapta foc, care sa-mi spuna ca Andrei are reflux pentru ca il alaptez si ca trebuie sa-l trec pe lapte praf... Gata gata sa intarc copilul ..nemaivorbind de sentimentele de vinovatie care ma bantuiau..A fost groaznic...Noroc ca am ajuns la ecografie cu el si s-a confirmat diagnositicul de reflux, care -EVIDENT-NU AVEA NICIO LEGATURA CU ALAPTAREA... :(
    In rest...comentarii despre cum sa faci mai bine decat faci..am auzit mereu...si le-am ignorant dupa ce a trecut faza 1 (la mine a fost de vreo 3 luni) de stress maxim... Pentru ca, exact!, ma uitam in ochii lui si stiam ca SUNT CEA MAI BUNA MAMA PENTRU EL!
    Azi nu mai am nici cel mai mic dubiu ca asa e! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si medicii sunt oameni, intalnesti tot felul, totusi nu vad cum ar fi putut ajuta laptele praf pentru reflux si daca lua in greutate ce conta ca are reflux? E mare lucru ca ai avut incredere in tine si ai alaptat In continuare.

      Ștergere
  3. Ai scris asa frumos.. si ai mare dreptate. Eu sunt uimita de unele discutii de pe grupurile de mamici. Cand cineva cere un sfat se isca uneori adevarate certuri si tot felul de acuze legate de modul in care fiecare isi creste copilul. Uneori ma gandesc ca unele mame chiar sunt afectate de comentariile celorlalti si poate se indoiesc de capacitatea lor de a fi mame bune. Si este mare pacat.
    Eu am decis sa ignor toate parerile negative, cred ca este mai bine asa. Normal ca fac greseli, dar incerc sa fac cat mai putine, sa ma documentez cat mai mult si sa aleg tot ce este mai bun pentru bebe. Si asta imi doresc, sa fiu cea mai buna mama pentru el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti dai seama ca sunt afectate, unele mamici chiar ajung sa se intrebe daca nu cumva restul au dreptate , poate ca nu s-au straduit destul si alte gandri de genul asta, mai rau e cand lucrurile astea vin de la rude sau apropiati. Abia astept sa ne povestesti cum a fost la radio.

      Ștergere